سفارش تبلیغ
صبا ویژن

موسسه حقوقی دادآرمان

وکیل طلاق

در این مقاله به شما کمک می کنیم تا بدانید وکیل طلاق چه کمکی در پروسه جدایی از همسر می تواند انجام دهد و مزایای استفاده از این وکیل در فرآیند جدایی چقدر میتواند باعث پیشرفت روند قضایی و دریافت قطعی رای طلاق برای شما شود پس در ادامه این مقاله همراه موسسه حقوقی دادآرمان باشید
از طریق تماس با تلفن های ثابت میتوانید مشاوره تلفنی و از طریق شماره های همراه، مشاوره آنلاین با وکیل طلاق دریافت کنید…

وکیل طلاق کیست ؟ 

یک وکیل پایه یک دادگستری می تواند در تمام زمینه های مربوط به دعاوی حقوقی و کیفری فعالیت نماید و بدون محدودیت قبول وکالت نماید و به پیگیری و حل و فصل پرونده های مختلف بپردازد و وکیل طلاق نیز از این قاعده مستثنی نیست ؛ اما وکیل طلاق ، وکیلی است که فعالیت در زمینه ی طلاق و دعاوی مرتبط با آن را برگزیده است و تنها در این حوزه فعالیت دارد ؛ از این رو در مورد قوانین مربوط به طلاق و رویه مراجع قضایی در رسیدگی به پرونده های طلاق آشنایی کامل دارد و از جدیدترین قوانین طلاق آگاه است ، به همین دلیل وکیل طلاق بهترین گزینه برای دریافت راهنمایی و مشاوره در خصوص دعاوی طلاق است .

خدمات وکلای خانواده موسسه حقوقی دادآرمان

– طلاق از طرف زن

– طلاق از طرف مرد

– طلاق توافقی

– مطالبه مهریه

– حضانت ، نفقه….

 اهمیت وکیل طلاق در طلاق از طرف زوج 

همان طور که گفته شد یکی از دعاوی طلاق که وکیل طلاق در خصوص آن موکلین را راهنمایی یا قبول وکالت می نماید ، طلاق از سوی زوج است .

طلاق امری یک طرفه است و از سوی زوج واقع می شود ؛ چنانچه طبق ماده 1133 قانون مدنی ، زوج حق طلاق دارد و هر زمان که بخواهد می تواند همسر خود را طلاق دهد ، بدون اینکه نیاز به ارائه دلایل موجه برای طلاق داشته باشد و چنانچه زوجه به طلاق راضی نباشد ، این امر در صدور رأی دادگاه خانواده تأثیری نخواهد داشت .
برای دریافت نتیجه قطعی در رای طلاق، مرد می تواند هنگام طرح دادخواست طلاق، از یک وکیل طلاق با تجربه راهنمایی و مشاوره ی لازم را دریافت نماید یا برای پیگیری پرونده به وکیل طلاق وکالت دهد ، تا به وکالت از او در مراجع قضایی ، پرونده ی طلاق را پیگیری نماید .
توصیه می شود چنانچه مرد بخواهد زن خود را با دلایل موجه طلاق دهد ، حتماً برای دریافت راهنمایی و پیگیری پرونده ی طلاق خود به یک وکیل طلاق وکالت دهد ؛

اما سوال این است ، چرا حضور یک وکیل طلاق با تجربه و کاردان در پرونده ی طلاق از سوی مرد اهمیت دارد؟

مگر نه اینکه مرد حق طلاق دارد و می تواند زن خود را طلاق دهد و طرح دادخواست طلاق از سوی زوج ، پیچیدگی و دشواری طرح دادخواست طلاق از سوی زوجه را ندارد ؟

اما باید بدانید روند قضایی دادگاه خانواده همیشه به این سادگی و آسانی ها هم نیست و نکات حقوقی خاصی در این روند در محاکم قضایی مطرح است که تنها وکلای با تجربه خانواده به آنها واقف هستند!

دلیل اهمیت حضور یک وکیل طلاق در پرونده طلاق از سوی زوج ، دلایل طلاق مرد است ؛ چرا که بین طلاق دادن زن از سوی شوهر با دلیل یا بدون دلیل تفاوت هایی وجود دارد که در حقوق مالی زن که شوهر در هنگام طلاق باید بپردازد تأثیر بسزایی دارد ؛ که در ادامه ی مطلب به بیان این تفاوت ها خواهیم پرداخت .

1- طلاق دادن زن بدون دلیل توسط زوج

همان طور که اشاره شد ، باتوجه به این که در قانون ایران حق طلاق با مرد است، اگر مرد بخواهد زن خود را طلاق دهد باید تمام حقوق مالی وی را پرداخت نماید و دادگاه خانواده مرد را ملزم به پرداخت حقوق مالی زوجه می نماید و تا زمانی که مرد حقوق مالی زوجه را پرداخت نکند و دادگاه برای حقوق زوجه تعیین تکلیف نکند ، گواهی عدم امکان سازش صادر نخواهد شد .

زوج می تواند برای کسب اطلاع در خصوص حقوق مالی زوجه و رویه دادگاه خانواده در مورد طلاق از سوی زوج از یک وکیل طلاق کمک بگیرد و برای سهولت در پیگیری پرونده طلاق ، به یک وکیل طلاق خوب وکالت دهد تا از اتلاف وقت خود برای پیگیری پرونده جلوگیری کند.

2- طلاق دادن زن با دلیل موجه توسط مرد

اگر دادخواست طلاق از سوی مرد مطرح شود و زوج برای طلاق همسر خود دلایل موجهی داشته باشد ، این امر در حقوق مالی زوجه تغییراتی ایجاد می کند .

دلیل اهمیت حضور یک وکیل طلاق در پرونده ی طلاق از سوی زوج ، چنانچه مرد بخواهد زن خود را با دلایل محکمه پسندی طلاق دهد ، حقوق مالی زوجه است.

حقوق مالی زوجه عبارتند از :

مهریه ، تنصیف اموال ، نفقه ، اجرت المثل ایام زوجیت و استرداد جهیزیه
چنانچه مرد با ارائه برخی دلایل مانند ترک زندگی مشترک از سوی زوجه ، رابطه نامشروع زوجه ، نشوز و دلایل دیگر بخواهد همسر خود را طلاق دهد ، باید مدارک کافی و مستدل برای اثبات ادعای خود داشته باشد و اهمیت حضور وکیل طلاق ، در اینجا مشخص می شود ؛ چرا که وکیل طلاق به دلیل تجربه و تخصصی که در خصوص پرونده های طلاق دارد می تواند زوج را در تکمیل مدارک مورد نیاز برای اثبات ادعای وی راهنمایی کند .

چنانچه مرد بتواند دلایل طلاق خود را در دادگاه اثبات نماید از پرداخت برخی حقوق زوجه مانند نفقه و تنصیف اموال و … معاف خواهد شد و اگر نتواند دلایل طلاق همسر خود را در دادگاه اثبات کند و دلایل وی از سوی قاضی رد شود و مورد پذیرش قرار نگیرد ، در این صورت زوج تنها زمانی می تواند زن خود را طلاق دهد که تمام حقوق مالی وی را که به آن اشاره شد ، پرداخت نماید.
با توجه به اهمیت دلایل طلاق مرد و اثبات آنها در دادگاه ، بهتر است زوج بدون مشورت با یک وکیل طلاق با تجربه و دریافت راهنمایی های لازم و یا دادن وکالت به وکیل طلاق اقدام به طرح دادخواست طلاق نکند تا به دلیل نا آگاهی از قوانین و ناتوانی در دفاع از حقوق خود ، دچار ضرر و زیان نشود.

کیل طلاق در طلاق از سوی زوجه

طبق قانون ، زن حق طلاق ندارد و نمی تواند مانند زوج هر زمان که خواست ، برای طلاق گرفتن از شوهر خود اقدام نماید و دادخواست طلاق را در دادگاه خانواده مطرح نماید .

درخواست طلاق زن بدون دلیل از سوی دادگاه خانواده پذیرفته نخواهد شد و زوجه به این ترتیب موفق به گرفتن طلاق نمی شود ؛

بلکه باید برای درخواست طلاق خود دلایل موجه و مستدلی داشته باشد و بتواند دلایل خود را در دادگاه نیز اثبات نماید .
با توجه به آنچه گفت ، بهتر است زوجه برای طرح دادخواست طلاق از سوی زوجه ، با یک وکیل طلاق خوب مشورت نماید و با توجه به صلاحدید وکیل طلاق و حساسیت موضوع طلاق زوجه و اهمیت دلایل طلاق وی ، به وکیل طلاق وکالت دهد تا ایشان با وکالتنامه ای که از سوی زن در اختیار دارد ، به پیگیری پرونده ی طلاق از سوی زوجه اقدام نماید

 آیا زن می تواند بدون دلیل از شوهر خود طلاق بگیرد ؟

طبق قانون زن باید برای طرح دادخواست طلاق از سوی زوجه ، دلایل محکمه پسندی داشته باشد ، اما زوجه می تواند با کمک گرفتن از یک وکیل طلاق ، دادخواست طلاق خلع را مطرح نماید .

حال سوال این است که طلاق خلع چیست و زوجه چگونه می تواند با طرح دادخواست طلاق خلع ، از شوهرش جدا شود ؟
طلاق خلع یکی از انواع طلاق بائن (بدون رجوع) است که زن بدون اینکه دلیل محکمه پسند و موجهی برای طلاق داشته باشد ، تنها به دلیل کراهت شدیدی که از شوهر خود دارد ، دیگر قادر به ادامه ی زندگی مشترک با او نیست و حاضر است در ازای بخشش مهریه خود به شوهر از وی جدا شود و زوج می تواند قبول کند همسرش را در ازای بخشش مهریه طلاق دهد و از وی جدا شود .

در واقع زن با بخشش مهریه ، در دادگاه کراهت خود را نسبت به شوهرش اثبات می کند . حتی زن می تواند با بخشش مالی بیش از مهریه ، کراهت خود را به شوهرش اثبات نماید و به این ترتیب دادگاه خانواده حکم طلاق را به نفع زن صادر خواهد کرد .
درست است که زوجه طلاق خود در ازای بخشش مهریه به دست آورده است ؛ اما بهتر است در تمام مراحل دادرسی از طرح دادخواست تا صدور و اجرای حکم طلاق یک وکیل طلاق در کنار او حضور داشته باشد تا نکات مهم را در این خصوص یاد آوری نماید تا زوجه در روند پیگیری دچار خطا و اشتباهی نشود .

دلایل طلاق زن چه مواردی می تواند باشد؟

زوجه برای طرح دادخواست طلاق باید دلایل موجهی داشته باشد تا بتواند علاوه بر اینکه حقوق مالی خود را مطالبه می کند از شوهر خود نیز طلاق بگیرد .

با توجه به اهمیت اثبات دلایل طلاق از سوی زوجه در دادگاه بهتر است او در طرح دادخواست طلاق و پیگیری پرونده و جمع آوری مدارک کافی برای طلاق ، یک وکیل طلاق اختیار نماید .

حال که زوجه برای درخواست طلاق خود باید دلایلی داشته باشد ، سوال این است ، زوجه با چه دلایلی می تواند تقاضای طلاق نماید در حقیقت چه دلایلی به زن حق طلاق می دهد ؟
1- حق طلاق زوجه به دلیل نقض شروط ضمن عقد
2- حق طلاق زوجه به دلیل نقض شروط 12گانه در عقدنامه
3- حق طلاق با وکالت در طلاق
چنانچه هنگام عقد نکاح ، شروطی بین زوجین توافق شده باشد و آن شرط یا شروط در عقدنامه درج شده باشد و آن شرط از سوی زوج نقض شده باشد و زوج به شرط ضمن عقد ، عمل نکرده باشد ، زوجه می تواند با وکالت دادن به یک وکیل طلاق ، دادخواست طلاق از سوی زن را به دادگاه خانواده تقدیم نماید .
2- حق طلاق زوجه به دلیل نقض شروط 12گانه در عقدنامه
در عقدنامه 12 شرط وجود دارد که هر یک از شروط آن از سوی شوهر نقض شود ، زوجه حق طلاق پیدا می کند و می تواند با اثبات آن در دادگاه خانواده ، علاوه بر اینکه به حقوق مالی خود می رسد ، از شوهر خود نیز طلاق بگیرد .برای نحوه اثبات این موارد می توانید از وکلای خانواده موسسه حقوقی دادآرمان مشاوره رایگان دریافت کنید

شروط 12 گانه ضمن عبارتند از :
1- ترک انفاق (ندادن نفقه) به مدت 6 ماه
2- بد رفتاری و سوء معاشرت زوج به حدی که زوجه قادر به ادامه ی زندگی مشترک با زوج نباشد .
3- بیماری صعب العلاج و خطرناک زوج به طوری که ادامه ی زندگی با وی ، سلامتی زوج را به خطر اندازد .
4- جنون زوج در صورتی که فسخ نکاح ممکن نباشد . (جنون یکی از دلایل فسخ نکاح است)
5- چنانچه زوج به کاری اشتغال داشته باشد که به زیان حیثیت و مصالح خانوادگی زوجه باشد .
6- زوج به مدت 5 سال یا بیشتر به حبس محکوم شود .
(بهتر است زوجه برای اثبات این دلایل از یک وکیل طلاق کمک بگیرد .)
7- اعتیاد زیان آور زوج به طوری که ادامه ی زندگی برای زوجه دشوار باشد . (به تشخیص دادگاه خانواده)
8- بدون اینکه زوج دلیل موجهی داشته باشد ، زندگی خانوادگی را به مدت 6 ماه متوالی ترک نماید .
9- زوج به دلیل ارتکاب جرمی ، محکوم شده باشد که مغایر با حیثیت و شأن خانوادگی زن باشد . (به تشخیص دادگاه )
10- بچه‌ دار نشدن زوج به دلیل عقیم بودن و غیره . (از زندگی مشترک باید 5 سال گذشته باشد)
11- مفقودالاثر شدن زوج ، چنانچه ظرف مدت 6 ماه پس از مراجعه‌ ی زوجه به دادگاه پیدا نشود .
12- ازدواج مجدد زوج بدون اجازه همسر اول و به تشخیص دادگاه عدالت بین همسران از سوی زوج رعایت نشود .
به دلیل دشواری اثبات ادله زوجه در دادگاه ، بهترین راه برای طرح دادخواست طلاق و پیگیری آن تا اجرای حکم ، انتخاب یک وکیل طلاق با تجربه است و زوجه با دادن وکالت به یک وکیل طلاق کاردان و متخصص ، احتمال موفقیت خود را در اثبات ادله و مدارک طلاق افزایش می دهد

و امکان رد شدن دلایل وی برای طلاق و صدور حکم دادگاه به ضرر وی کم می شود و زوجه می تواند این اطمینان را داشته باشد که با راهنمایی و مشاوره ی وکیل طلاق که در حل و فصل پرونده های طلاق تجربه و تخصص دارد ، به خواسته ی خود که طلاق است ، دست یابد .

وکیل طلاق توافقی

طلاق می تواند یک طرفه از سوی زوجه یا زوج مطرح شود ؛ اما ممکن است طرح دادخواست طلاق با توافق زوجین نیز باشد و زن و شوهر در مورد طلاق با هم تفاهم دارند و به این نتیجه رسیده اند که به دلایلی دیگر قادر به ادامه ی زندگی مشترک با یکدیگر نیستند .

در طلاق توافقی بر خلاف سایر طلاق ها که دادگاه خانواده در خصوص مسائل مربوط به طلاق مانند مهریه ، نفقه ، حضانت و ملاقات با فرزند و غیره تعیین تکلیف می کند ، زن و شوهر باید خودشان در مورد مسائل طلاق با یکدیگر توافق کنند و صورتجلسه ی توافقات خود را به دادگاه خانواده ارائه دهند و دادگاه هیچ دخالتی در توافقات زوجین ندارد .
هر چند که طلاق توافقی یکی از آسان ترین انواع طلاق است ، اما به دلیل توافقاتی که باید در مورد مسائل طلاق شود ، زوجین باید با یک وکیل طلاق خوب مشورت کنند

تا از حقوق خود در طلاق توافقی آگاه شوند و بتوانند بدون اینکه هر یک از زن و شوهر متضرر شوند با یکدیگر در مورد مسائل طلاق توافق کنند .

توافقات زوجین در طلاق توافقی

زوجین می توانند با مشورت با یک وکیل طلاق در مورد مسائل طلاق ، توافق کنند . توافقات زوجین در طلاق توافقی عبارتند از :
1- توافق در خصوص حقوق مالی زوجه که عبارتند از : مهریه ، نفقه ، تنصیف اموال ، اجرت المثل ایام زوجیت ، استرداد جهیزیه . (تنصیف اموال در طلاق توافقی اجرا نمی باشد .)
2- توافق در خصوص حضانت و ملاقات با فرزند مشترک پس از طلاق توافقی
زن و شوهر باید با توافق خودشان برای مسائلی که نامبرده شد ، تعیین تکلیف نمایند و صورتجلسه ی توافقات خود را به دادگاه تقدیم نمایند و برای جلوگیری از بروز اختلاف پس از توافقات طلاق ، از یک وکیل طلاق با تجربه راهنمایی های لازم را دریافت نمایند.
* نکته : زوجین می توانند توافقات خود را در مرحله ی دادرسی و قبل از صدور حکم طلاق یا پس از صدور گواهی عدم امکان سازش و قبل از ثبت طلاق توافقی و حتی پس از ثبت طلاق نیز تغییر دهند

حقوق مالی زوجه در طلاق

مهمترین موضوع در طلاق برای زوجین ، حقوق آنها است و هر یک از زوجین می خواهد بداند در طلاق ، چه حقوقی دارد و بهترین راه برای کسب آگاهی از حقوق زوجین در طلاق ، مشورت کردن با یک وکیل طلاق است . از مهمترین مسائل طلاق ، حقوق مالی زوجه است و دادگاه تا در مورد حقوق مالی زوجه تعیین تکلیف نکند ، حکم طلاق را صادر نمی کند  حقوق مالی زوجه عبارتند از :
مهریه ، نفقه ، اجرت المثل ایام زوجیت ، تنصیف اموال ، استرداد جهیزیه

مهریه زوجه در طلاق

مهریه مهمترین حقوق مالی زوجه است که در هر شرایطی به زن تعلق می گیرد و درخواست طلاق به هر علتی که باشد ، باز هم مهریه به زن تعلق می گیرد و تا زوج مهریه زن را ندهد ، دادگاه حکم طلاق را صادر نمی کند و چنانچه زوج نتواند مهریه زن را یکجا پراخت نماید ، باید با تقدیم دادخواست اعسار از پرداخت مهریه به دادگاه خانواده و اثبات اعسار خود ، مهریه زوجه را به صورت اقساطی پرداخت نماید . در تمام این مراحل زوجه یا زوج می توانند با اختیار کردن یک وکیل طلاق خوب به حقوق خود دست یابند .

نفقه زوجه در طلاق

یکی دیگر از حقوق مالی زوجه نفقه می باشد . نفقه به مخارج زندگی زوجه گفته می شود که طبق قانون پرداخت آن بر عهده ی شوهر می باشد . نفقه در هر شرایطی به زوجه تعلق می گیرد ، جز در مواردی که طلاق از سوی زوج به دلیل نشوز زوجه باشد ، در این صورت زن مستحق دریافت نفقه نخواهد بود .

نفقه ی زن توسط کارشناس دادگاه تعیین می شود و مبلغ مشخصی ندارد و مقدار آن به برخی عوامل بستگی دارد که کارشناس دادگاه برای تعیین نفقه زن آنها را مد نظر قرار می دهد .

زن می تواند برای دریافت نفقه ی معوقه ی خود از یک وکیل طلاق کمک بگیرد.

اجرت المثل ایام زوجیت

یکی از حقوقی که به زن تعلق می گیرد و مرد ملزم به پرداخت آن است ؛ اجرت المثل ایام زوجیت است .

اجرت المثل ایام زوجیت دستمزد زوجه است که برای انجام کارهای خانه داری که به دستور شوهر انجام داده است به شرطی که آن کارها را به قصد تبرع و رایگان انجام نداده باشد .

زوجه برای مطالبه ی اجرت المثل باید در دادگاه ثابت کند که کارهای خانه داری را به دستور شوهر و به قصد دریافت دستمزد انجام داده است .

مقدار اجرت المثل نیز مانند نفقه توسط کارشناس دادگاه تعیین می شود و مقدار آن با توجه به برخی عوامل برای زنان متفاوت است . چنانچه طلاق به درخواست زوج باشد و دلیل طلاق نشوز زوجه باشد و مرد نشوز همسر خود را در دادگاه اثبات نماید ، به وی اجرت المثل ایام زوجیت تعلق نخواهد گرفت .

وکیل طلاق می تواند زوجه را برای مطالبه ی اجرت المثل راهنمایی کند و وکالت او را در پرونده ی طلاق قبول نماید.

تنصیف اموال در طلاق

تنصیف اموال زوج در هنگام طلاق یکی از شروط ضمن عقد است که زوجه و زوج هنگام عقد نکاح در مورد آن با یکدیگر توافق می کنند .

تنصیف اموال جدای از مهریه زن و جزء حقوق مالی خانم است. چنانچه زوج شرط تنصیف اموال را در عقدنامه امضا کرده باشد باید در زمان طلاق ، دارایی خود را که از زمان عقد نکاح تا طلاق به دست آورده است را با زوجه تا (نصف دارایی) تقسیم نماید و تعیین مقدار آن از یک تا پنجاه درصد بر عهده ی دادگاه است .

برای تنصیف اموال در زمان طلاق شرایطی وجود دارد که عبارتند از :
1- طلاق باید از سوی زوج مطرح شود و دلیل طلاق نشوز زوجه نباشد .
2- در طلاق به درخواست زوجه و طلاق توافقی ، به زن تنصیف اموال تعلق نمی گیرد .
3- برای تنصیف اموال باید طلاق واقع شود یعنی به صرف صدور حکم طلاق ، تنصیف اموال اجرا نمی شود و باید حتماً حکم طلاق اجرا و ثبت شود .
وکیل طلاق می تواند زوجین را در مورد شرایط اجرای تنصیف اموال در زمان طلاق راهنمایی کند .

استرداد جهیزیه در طلاق

جهیزیه به اسباب و اثاثیه منزل گفته می شود که زوجه در هنگام شروع زندگی مشترک به منزل شوهر می برد .

جهیزیه جزء اموال زوجه است و زن مالک جهیزیه ی خود می باشد و مرد نمی تواند جهیزیه زن را تصرف نماید .

بنابراین زن می تواند در زمان طلاق با راهنمایی و مشاوره وکیل طلاق ، دادخواست استرداد جهیزیه را به دادگاه تقدیم نماید و با حکم دادگاه ، جهیزیه خود را از منزل شوهر خارج نماید و مرد نمی تواند مانع استرداد جهیزیه زوجه شود.

طلاق غیابی چیست ؟

طلاق غیابی از سوی زوج : هرگاه زوج ، دادخواست طلاق دهد و زوجه در جلسات دادرسی حاضر نشود و لایحه هم ندهد و وکیل طلاق هم اختیار نکند تا در جلسات دادگاه حضور پیدا کند ، دادگاه حکم طلاق را غیابی صادر می کند و مرد باید حقوق مالی زوجه را پرداخت کند و حکم طلاق را اجرا نماید و طلاق غیابی را در دفترخانه رسمی طلاق ثبت کند .
طلاق غیابی از سوی زوجه : برای طلاق غیابی از سوی زوجه دو حالت متصور است :
1- چنانچه زن با دلایل محکمه پسند که در مطالب قبل به آنها اشاره کردیم ، دادخواست طلاق را مطرح کند و زوج یا وکیل طلاق وی در جلسات دادگاه حاضر نشوند و برای دفاع از خود لایحه نیز تقدیم نکند . دادگاه پس از تعیین تکلیف در مورد مسائل مربوط به طلاق مانند مهریه، اجرت المثل …. ، حکم طلاق غیابی را به نفع زوجه صادر می کند .
2- هرگاه شوهر به مدت چهار سال غایب مفقودالاثر باشد و اثری از وی پیدا نشود ، زن می تواند با مراجعه به دادگاه درخواست طلاق غیابی نماید و دادگاه پس از طی مراحل قانونی یعنی سه نوبت انتشار آگهی در روزنامه محلی و روزنامه های کثیرالانتشار ، چنانچه زوج پیدا نشود ، حکم طلاق غیابی را صادر می کند .
* نکته : هرگاه زن بخواهد با وکالتنامه ی طلاق که در اختیار دارد طلاق بگیرد ، حکم طلاق صادره از سوی دادگاه غیابی نمی باشد ،

چون زوجه به جای زوج یک وکیل طلاق (وکیل مع الواسطه) اختیار می کند و به دلیل حضور وکیل طلاق شوهر در پرونده دیگر طلاق ، غیابی محسوب نمی شود و طلاق توافقی است .

هزینه وکیل طلاق

دادخواست طلاق مانند دیگر دعاوی ، در چند مرحله رسیدگی می شود و چنانچه زوج یا زوجه برای پیگیری پرونده ی طلاق خود به یک وکیل طلاق وکالت داده باشند باید هزینه وکیل طلاق یا حق الوکاله ی وکیل را در هر مرحله از دادرسی پرداخت نمایند ؛ مثلاً در مرحله ی بدوی (نخستین) هزینه وکیل طلاق را در خصوص مرحله ی بدوی پرداخت می نمایند و چنانچه پس از صدور رأی بدوی با دادخواست هر یک از طرفین ، پرونده ی طلاق وارد مرحله ی تجدیدنظر شود ، سپس باید هزینه ی وکیل طلاق در مرحله ی تجدیدنظر نیز به وکیل پرداخت شود و در مورد مرحله ی فرجام خواهی نیز به همین ترتیب خواهد بود .
چنانچه موکل از ادامه ی پیگیری پرونده ی خود منصرف شود ، فقط تا مرحله ای که وکیل طلاق در پرونده حضور داشته است ، هزینه وکیل طلاق پرداخت می شود .
همچنین تعیین مبلغ و نحوه ی پرداخت هزینه وکیل طلاق با توافق وکیل و موکل و انعقاد قرار می باشد .

احتمالا برای شما هم سوال شده است که برای درخواست طلاق باید کجا رفت؟
قطعا شما برای شروع باید به محاکم قضایی مراجعه کنید اما آیا از تمام پیچ و خم های مربوط به قوانین حقوقی طلاق مطلع هستید؟
و یا به اشتباه به دنبال ادعای طلاق سریع هستید؟
قطعا مسیر را اشتباهی آمده اید…
شما برای اینکه در پرونده ی حقوقی مربوط به طلاق موفق شوید، به هیچ چیزی جز یک وکیل طلاق کارکشته و حرفه ای نیاز ندارید.
ما در بهترین موسسه حقوقی تهران ،با در اختیار گذاشتن بهترین وکیل طلاق ، یاور و حامی شما در پرونده های مربوط به طلاق می باشد.

چگونه سریع طلاق بگیریم؟

خب واضح است که طلاق پروسه ی سریعی ندارد.
یعنی هیچ وکیلی نمی تواند ادعا کند که می تواند برای شما طلاق سریع بگیرد چرا که در مقوله طلاق، سیستم قضایی ، شرایط را به گونه ای چیده است که تا حد امکان زن و مرد صلح کنند و بتوانند زندگی خود را از سر گیرند.پس اگر کسی به شما وعده ی طلاق سریع را می دهد، قطعا اشتباه می کند و یا اینکه از راه های غیر قانونی می خواهد این کار رو کند که باز هم بعید است به نتیجه ی درست برسد.

کلام آخــر

در پرونده های حقوقی و پرونده های مربوط به طلاق نمی توان نقش وکیل طلاق خوب را در نظر نگرفت.
گاهی طلاق از طریق زن است و گاهی طلاق از جانب مرد.
چه طلاق از جانب زن باشد و چه مرد، نیاز به یک وکیل طلاق تهران لاجرم به نظر می رسد چرا که سیستم قضایی در پرونده های مربوط به طلاق گاهی چنان پر پیچ و خم است که شاید هیچ کس جز یک وکیل طلاق کارکشته نتواند بهترین راهنمایی را به شما داشته باشد.

ما در دپارتمان تخصصی خانواده ، در کنار شما هستیم و در امور مربوط به خانواده و پرونده های خانوادگی ، در کنار شما هستیم و تا با مشاوره رایگان به شما یاری می دهیم.

لینکهای مفید موسسه حقوقی دادآرمان

·         خدمات موسسه حقوقی دادآرمان

·         وکیل آنلاین

·         مشاوره حقوقی حضوری

·         وکیل طلاق

·        وکیل مهریه

·        وکیل طلاق توافقی

·        وکیل ارث

·        وکیل ملکی

·        وکیل ملکی آنلاین

·        بهترین وکیل ملکی تهران

·        امور مهاجرت

·        انواع جرائم کیفری

·        عناوین جرائم کیفری

مشاوره آنلاین، تلفنی و حضوری دعاوی خانواده – ملکی – کیفری و حقوقی

02122904873    -      02122904874

 –09128400921 – 09336267878 – 09336267676 –